wtorek, 21 stycznia 2014

Mity marketingu internetowego

Marketing internetowy wywołuje mieszane odczucia wśród potencjalnych klientów. Wiele powszechnie panujących opinii mija się z prawdą, jednak niełatwo jest przekonać poszczególne grupy odbiorców do zmiany sposobu myślenia. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze mity marketingu internetowego, którym warto się bliżej przyjrzeć.

Każda strona internetowa pozwoli nam zaistnieć w sieci

Powyższa opinia jest popularna wśród wielu właścicieli stron internetowych, jednak mija się z prawdą. Posiadanie wartościowych materiałów nie przekona do regularnych odwiedzin, jeśli szata graficzna będzie odpychająca. Działa to również w drugą stronę - profesjonalnie wykonana strona nie ma szans w walce z konkurencją, jeśli nie dostarczy odbiorcy na bieżąco rzetelnych informacji. Duże znaczenie ma również styl, odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych działów tematycznych, przemyślana kolorystyka, rozłożenie reklam na stronie oraz stopień interakcji z użytkownikiem.

Klient jest najważniejszy

W przypadku marketingu internetowego ta zasada nie zawsze się sprawdza. Komunikacja z klientem, odpowiadanie na jego problemy czy potrzeby to istotna kwestia, jednak zależność nie musi być tożsama z podporządkowaniem. W tym przypadku zatem klient nie może być naszym panem lecz partnerem, który powinien rozumieć nasz punkt widzenia - np. w sytuacji pomyłki z naszej strony. Nie zawsze jednak tworzenie długoterminowych relacji musi być uproszczone, dlatego przedsiębiorca powinien czynić kroki w kierunku zwiększania atrakcyjności oferty - zwycięzcą w tym układzie powinny być obie strony.
Polecamy : drukarki i kasy fiskalne

Serwisy społecznościowe sposobem na łatwą i darmową promocję

Powszechna jest opinia, że wystarczy założyć profil w serwisach typu Facebook, Google Plus czy Twitter, regularnie wrzucać odnośniki do najnowszych materiałów i liczba użytkowników bądź klientów, będzie sukcesywnie wzrastać. Dodajmy do tego odpowiedź na komentarz użytkownika, szybkość działania czy brak konieczności inwestowania w promocję i już wydaje się, że sukces mamy zapewniony. Nic bardziej mylnego, gdyż rozwój marketingu internetowego w serwisach społecznościowych jest procesem długotrwałym. W pierwszej kolejności należy stworzyć dobrą strategię, w trakcie której należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: W jakim celu firma promuje się w serwisach społecznościowych? Jakie korzyści wynikną z obecności na Facebooku? W jakim odstępie czasu rozplanować publikację nowych wpisów? Jak często odpowiadać na pytania użytkowników? To tylko kilka przykładów, których analiza pozornie wydaje się prosta - potrzeba jednak nie tylko czasu, lecz również wiedzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz