wtorek, 21 stycznia 2014

Marketing automation – czy ma szansę spełnić swoje zadanie?

Na czym polega marketing automation?

Główną rolę odgrywa tu wyspecjalizowane oprogramowanie, które zbiera wszelkie przydatne dla działań marketingowych informacje. Gromadzenie danych rozpoczyna się w chwili, gdy internauta zostawia je na stronie WWW firmy (np. zapisując się na newsletter). Od tej pory program notuje związaną z marką aktywność użytkownika w sieci. Najpierw aplikacja bada, skąd internauta dotarł na stronę marki. To pozwala na analizę skuteczności reklam w konkretnych miejscach. Później sprawdza, na które podstrony użytkownik wchodzi - w ten sposób wiadomo, jakie treści są dla niego najciekawsze. Oprogramowanie potrafi ocenić, czy przysyłany danej osobie newsletter wywołuje jakieś reakcje, np. kliknięcie w któryś z zamieszczonych w nim linków. Portale społecznościowe także są istotne - aplikacja odnotowuje fakt polubienia lub skomentowania czegoś na fanpage’u marki.
Polecamy : kasy fiskalne
Zbieranie danych to dopiero początek. Teraz na ich podstawie oprogramowanie musi wdrożyć odpowiednie działania. Informacje o konsumentach pozwalają na podzielenie ich na grupy - to wie każdy, kto miał choć niewielką styczność z marketingiem. Do tak uporządkowanych grup klientów można wysyłać bardziej sprecyzowaną ofertę.
Naturalnie, ideałem byłaby możliwość formułowania przekazów do każdego internauty z osobna, biorąc pod uwagę indywidualne cechy, zwyczaje oraz upodobania, jednak na razie jest to poza zasięgiem. Ponadto segmentacja targetu przynosi wiele korzyści dla analiz po realizacji danej kampanii reklamowej - zdecydowanie łatwiej jest wtedy ocenić jej skuteczność. Oprogramowanie potrafi bowiem odnotowywać, w jaki sposób konsument zareagował na otrzymaną ofertę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz