wtorek, 21 stycznia 2014

Jak stworzyć skuteczny newsletter?

Mimo swoich wad newsletter to dobre narzędzie marketingowe, które warto wykorzystać. Wbrew pozorom stworzenie go nie jest takie proste. Na podstawie doświadczeń i obserwacji stworzyliśmy dekalog przykazań dla reklamodawców, dzięki któremu można wykreować chętnie czytany newsletter. Dekalog - to brzmi bardzo surowo. Nie bez kozery, gdyż konsekwencje nieprzestrzegania jego zapisów właśnie takie są. Jeśli je zignorujesz, twoje newslettery szybko wylądują w koszu lub, co gorsza, w niesławnym folderze SPAM.

Pamiętaj o celu

To kluczowa kwestia przy projektowaniu każdej kampanii reklamowej. Najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czemu dokładnie ma służyć newsletter. Można go traktować jako pomocnicze narzędzie, które jedynie raz na jakiś czas przypomina klientom o marce. Newsletter może się także stać głównym motorem promocyjnym, szczególnie dla niewielkich firm z małym budżetem marketingowym. Sens jego istnienia ma wpływać na treści w nim zawarte. Jeżeli pragniesz zachęcić internautę do zajrzenia na twoją stronę, w wiadomościach umieszczaj krótkie zajawki artykułów razem z linkami do pełnych wersji tekstów. W sytuacji, gdy newsletter służy ci jako podstawowa forma promocji, warto publikować w nim informacje o przecenach i nowych produktach lub usługach twojej firmy.
Polecamy

Nie zapominaj o targecie

Kolejne fundamentalne elementy dobrze napisanego planu reklamowego to poprawne wskazanie targetu oraz dobranie adekwatnych do niego działań. Wszystko to zależy oczywiście od zakresu działalności twojej firmy. O ile zajmujesz się produkcją lub dystrybucją produktów o uniwersalnym charakterze (przykład: pieczywo), masz ułatwione zadanie. W takiej sytuacji trzeba postawić na newsletter o ogólnym wydźwięku - bez elementów nastawionych na określone grupy klientów. Ci przedsiębiorcy, którzy mają szeroki wachlarz ofert skierowanych do różnych targetów, powinni przy formularzu zapisywania się do newslettera umieścić krótką ankietę osobową. Mając takie dane, można zaprojektować osobne wersje mailingu dla różnych odbiorców. Odmiany powinny się różnić przede wszystkim zawartymi tam ofertami, a także treścią i wyglądem. Nie wyślesz przecież do nastolatka reklam pieluch i linków do artykułów o pielęgnacji dziecka, prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz